Przejdź do treści

Śniadanie keto – bieluch z orzechami i owocami [blog]

Próbujesz diety ketogenicznej? Szukasz przepisów na śniadanie keto? Żeby było szybkie i łatwe, a jednocześnie smaczne i pożywne? Jesteś u kresu swych poszukiwań! Oto moje kulinarne opus magnum: bieluch z orzechami i owocami!

Składniki

  • Owoce mrożone (np. owoce leśne) – 30 g,
  • Masło orzechowe – 15 g
  • Serek bieluch – 150 g
  • Kakao gorzkie lub surowe – 1-2 g
  • Borówki amerykańskie – 25 g
  • Orzechy włoskie – 15-20 g

Kalorie: ok. 450-460, węglowodany: 13-14 g, białka: 22, tłuszcze:33

Sposób przygotowania

Owoce mrożone wkładamy do miski i rozmrażamy w mikrofalówce (można również przygotować sobie dzień wcześniej i rozmrożą się przez noc). Następnie kładziemy łyżeczkę masła orzechowego i bieluch. Na to borówki, orzechy i posypujemy kakao – gorzkim lub surowym (nieodtłuszczonym). To drugie smakuje nieco inaczej, ale jest oczywiście dużo bardziej wartościowe.

W tym momencie nie pozostaje mi nic innego, jak tylko życzyć bon appétit.

Zobacz także, jakie jedzenie można zabrać na biwak, żeby nie gotować.

Śniadanie keto

Co to jest dieta ketogeniczna?

Jest to dieta, która zakłada mocne ograniczenie węglowodanów (poniżej 30-40 gramów na dzień) i wysoką zawartość tłuszczu. W założeniu organizm ma przestawić się z trybu czerpania energii głównie z węglowodanów, na tryb czerpania energii z tłuszczów. Wiąże się to z szeregiem korzyści prozdrowotnych – przede wszystkim brakiem wahań insuliny, prowadzących do insulinooporności czy cukrzycy. Korzystanie z tłuszczów jako paliwa, to także sposób na utratę masy ciała – organizm przestawiony na ketozę, efektywniej spala tłuszcz zgromadzony w zapasach. Warto przy tym połączyć keto z deficytem kalorycznym i/lub postem przerywanym.

Dieta keto – warto wiedzieć

Konsekwencja

Decydując się na dietę ketogeniczną musimy mieć świadomość, że węglowodany mogą wybić nas ze stanu ketozy. Adaptacja do ketozy może trwać od kilku dni, do nawet trzech miesięcy. Zjedzenie jednego pączka może to zniweczyć. Na keto nie ma półśrodków.

Picie wody i uzupełnianie elektrolitów

Tłuste jedzenie wymaga picia większej ilości wody. To prowadzi do wypłukania elektrolitów. Warto na keto zaprzyjaźnić się więc z elektrolitami – koniecznie bez glukozy.

Odpowiednie proporcje tłuszczów

Kwasy tłuszczowe dzielą się na nasycone, jednonienasycone i wielonienasycone. Niedobrze jest żywić się wyłącznie nasyconymi (najmniej zdrowe), ale też wielonienasyconymi (najzdrowsze). Zaleca się utrzymanie stosunku 1:1:1.

To nie jest dieta na całe życie

Wiele osób przekonuje, że keto to najlepsza dieta na świecie. Faktem jest, że choć posiada ona wiele zalet, jest jednocześnie dość uciążliwa w utrzymaniu, a profity z niej płynące, są z czasem mniejsze niż na początku. Niektórzy dietetycy zalecają stosowanie jej naprzemiennie z okresami bez diety lub z inną dietą np. low carb (nieco więcej węgli, brak ketozy).

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.