Strona główna » Blog o content marketingu

Blog o content marketingu

Content marketing to kompleksowe podejście do marketingu z wykorzystaniem treści. Zapraszam na mój blog o content marketingu, gdzie – mam nadzieję – znajdziesz interesujące Cię informacje.

Yoast SEO

Yoast SEO – najlepszy przyjaciel webpublishera

Na rynku dostępnych jest wiele wtyczek ułatwiających optymalizację WordPressa pod kątek wyszukiwarek. Światek SEO-wców, contentowców itp. Podzielony jest pomiędzy kilkoma podstawowymi opcjami. Jedną z nich jest Yoast SEO. Jak nietrudno się domyślić, jestem w Team-Yoast. Wtyczka Yoast SEO to wtyczka typu „all in one”. Obecnie wtyczka ma ponad 5 milionów aktywnych instalacji. Sama wtyczka liczy… Czytaj dalej »Yoast SEO – najlepszy przyjaciel webpublishera

This place is perfect

This place is perfect – nowa produkcja

Wybraliśmy się do lasu na biwak. Zabrałem ze sobą aparat, by sprawdzić, czy potrafiłbym nagrać cokolwiek sensownego w plenerze, sprzętem, który dysponuję. Powiem szczerze, że w pierwszej chwili byłem rozczarowany. To nie była jakość na 2021 rok. To była jakość na 2010-2011 rok. Niemniej jednak dostrzegłem pewien potencjał w tym nagraniu „na brudno”. Zainspirowała mnie… Czytaj dalej »This place is perfect – nowa produkcja

John Deere

Jak producent sprzętu rolniczego wymyślił content marketing w XIX wieku

Wydawać by się mogło, że content marketing to zdobycz ostatnich 10-15 lat. Nic bardziej mylnego. Za pierwsze, „bojowe” użycie content marketingu uważa się magazyn „The Furrow” (bruzda), zaś jego twórcą był kowal, który produkował pługi. No dobrze… Jak głosi anegdota, pierwszym „bojowym” użyciem content marketingu były rysunki naskalne z okresu paleolitu, które przetłumaczyć można jako… Czytaj dalej »Jak producent sprzętu rolniczego wymyślił content marketing w XIX wieku

Światowy Dzień Copywritera

30 września – Światowy Dzień Copywritera

W 2020 roku ustanowiony został Światowy Dzień Copywritera. Dlaczego akurat 30 września? Odpowiedź jest prosta: 29 września jest Międzynarodowy Dzień Kawy. Nie ma copywritingu bez kawy. Światowy Dzień Copywritera to inicjatywa, którą zapoczątkowało Studenckie Koło Naukowe Coffeewriters UMK oraz portale Kalbi.pl i bimKal.pl. I jest to inicjatywa ze wszech miar słuszna, warta promowania, gdyż copywriter… Czytaj dalej »30 września – Światowy Dzień Copywritera

Content marketing

Co to jest content marketing?

Świat nieustannie się zmienia. 20 lat temu w internecie panowała reklama display i zaraz potem zaczęliśmy zauważać problem zwany „banner blindness”, czyli ślepotą bannerową. Ludzie po prostu ignorowali reklamę display. Z czasem rządzić zaczął marketing przychodzący, a więc wychodzenie na przód ludzkim problemom. A wraz z nim content, czyli treść. Content marketing to podejście do… Czytaj dalej »Co to jest content marketing?

dobry copywriter napisze tekst na każdy temat

Czy dobry copywriter napisze tekst na każdy temat?

Dobry copywriter napisze tekst na każdy temat. I jeśli uważasz inaczej, to najwyraźniej nie jesteś dobrym copywriterem, albo nigdy takiego nie spotkałeś. Ile prawdy jest w powyższym stwierdzeniu? Moje wieloletnie doświadczenie podpowiada mi, że w relacji copywriter/agencja-klient, zawsze muszą znaleźć się przepychanki pt. „powinniście to robić inaczej”, „my to zrobimy lepiej”. Wykazanie wyższości to istotny… Czytaj dalej »Czy dobry copywriter napisze tekst na każdy temat?

Czy content marketing zastąpi SEO?

Czy content marketing zastąpi SEO?

Algorytm Google ewoluuje, a wraz z nim metody, jakimi walczy się o pole position w wyścigu o uwagę klienta. Dawniej metody „oszukania” Google mogły być prymitywne (np. duplicate content czy precle). Dziś wyszukiwarka stawia przed nami coraz trudniejsze wyzwania. Czy content marketing może stanowić rozwiązanie tego problemu? Content marketing to strategia opierająca się na treści.… Czytaj dalej »Czy content marketing zastąpi SEO?

Czy podcasty zastąpią video?

Czy podcasty zastąpią video?

W 2018 roku usłyszałem, że podcasty już się skończyły, więc nie ma sensu w nie iść. Rok 2020 pokazał, że jednak nie było to prawdą – podcasty wracają do łask. Rok pandemiczni przedefiniował wiele spraw. W tym także to, jak użytkownicy korzystają z internetu. Według badania „Słuchacz podcastów w Polsce”, przeprowadzonego w listopadzie 2020 r.… Czytaj dalej »Czy podcasty zastąpią video?

Magazyn Mysaver

Magazyn Mysaver – content marketing na papierze

A gdyby tak zrobić coś zupełnie w kontrze? Powrócić do druku, podczas gdy wszyscy przenoszą się do internetu? Taka idea przyświecała nam w roku 2016, kiedy to ukazał się pierwszy numer kwartalnika Mysaver. Oczywiście nie chcieliśmy zawracać kijem Wisły. Chodziło także o dotarcie do konkretnej grupy docelowej… Nie można powiedzieć, że pomysł drukowania pisma był… Czytaj dalej »Magazyn Mysaver – content marketing na papierze